Sławne konie Robina Wiltshire’a. Hollywood nie może bez nich żyć

W pamiętnej reklamie Marlboro jest ujęcie, kiedy koń staje dęba. To samo potrafią konie Robina Wiltshire’a, który przygotowywał swe rumaki do „Django” czy „Rocky’ego IV”.

Fot. Pixabay

Hollywood odkryło Robina, gdy kino typu western już umarło i gdy on sam musiał pogodzić się z myślą, że nie powstanie już nigdy nowy film o kowbojach.

Po „Gwiezdnych wojnach” Los Angeles nie potrzebowało koni – mówi Robin. 

Do Stanów przyjechał z Australii jako kłopotliwe dla rodziców dziecko. Słabo mówił i czytał, był odludkiem, dlatego gdzieś na bezkresach Wyoming został oddany pod opiekę dziadkom. 

Byłem najsłabszy z miotu – opowiada z uśmiechem. – Rodzice nie mieli do mnie serca.

Koń odmienił jego życie

Jako 10-latek po raz pierwszy poszedł do kina. Dziadek pozwolił mu obejrzeć western. Potem jeszcze raz i jeszcze… Po latach stworzył ranczo, na które trafiały zwierzęta po różnych przejściach i których właściciele nie mieli do nich cierpliwości. Robin miał, bo kiedy jako dziecko czytał z uporem książki od dołu strony do góry i babcia kazała mu do znudzenia powtarzać od góry do dołu, musiał cierpliwość wytrenować. Oddał ją swym koniom.

Pierwszym ćwiczeniem było leżenie. Koń musiał się położyć, żeby jeździec na niego wsiadł, a potem, już zespoleni, wstawali, ruszając do galopu.

Trzeci koń odmienił moje życie – wspomina Robin. – Miał w oczach smutek, jakby męczyło go coś z przeszłości, ale miał dar – niesamowite wyczucie balansu.

Końskie piruety

Junifer (takie imię pada w filmie) stawał na tylnych nogach, przebierając przednimi. Imponujący widok. Wchodził też na huśtawkę (taką, na której oba końce siadają dzieci) i stąpając po niej, „łapał poziom”, by kładka huśtawki ustawiła się idealnie równolegle do podłoża.

Kiedyś dostałem wiadomość, że z Juniferem jest źle. Szybko wróciłem na ranczo. On czekał na mój powrót i dopiero gdy go objąłem, wydał ostatnie tchnienie – Robin nie wstydzi się łez. To imponujący widok, kiedy kilkadziesiąt koni mknie po bezkresnej prerii, w której tle wyłaniają się olbrzymie, ośnieżone góry. Kiedy pędzą, bawiąc się przestrzenią. Kiedy na umówiony sygnał pokazują w uśmiechu wielkie zęby. Kiedy kręcą piruety…

Czuję, że kiedyś już to przeżyłem. Dlatego mówię do nich jak do dzieci, choć mam syna. – Straciłam męża dla koni, ale on jest z nimi szczęśliwy – dodaje żona. 

2024-08-12

Wojciech Barczak, Tyler Greco, „Moi bohaterowie kowboje” – Netflix


Wiadomości
Rada synodalna. Dostojnicy kościelni chcą zabrać ziemie, które sami sprzedali
Wojciech Barczak na podst. Justyna Burdon, „Własność” Magazyn Ekspresu Reporterów, TVP1
Powstanie rejestr psów i kotów
(KGB) na podst. Radio RMF FM
Wiatr ze Wschodu [REPORTAŻ ANGORY]
Piotr Kraska
Społeczeństwo
Fajbusiewicz wraca do spraw sprzed lat. Mordercę ruszyło sumienie
Michał Fajbusiewicz
Igrzyska paraolimpijskie zaskoczyły. Tych rekordów nikt się nie spodziewał
MS © Figaro Syndication, 2024
W pojedynkę. W Polsce mamy ponad 5 milionów kawalerów
E.W. na podst.: Katarzyna Kazimierowska,. „Mężczyźni bez kobiet”. Onet.pl/Magazyn Pismo
Świat/Peryskop
Wspomnienie kambodżańskich przysmaków. Pająk w panierce i inne
Marek Brzeziński
To zszokowało Bułgarów. Maszyniści kazali pchać pasażerom pociąg
ChS na podst.: www.mediapool.bg, www.capital.bg
Agonia V Republiki. „Jestem pod czujnym okiem wszystkich Francuzów”
Leszek Turkiewicz
Bula Fidżi! Wspomnienia z rajskiej wyspy
Marcin Pawul
Hymny narodów świata: Telangana
Henryk Martenka
Lifestyle/Zdrowie
Polak w Hollywood. Angora na salonach
Plotkara
„Kocham seks i rodzinę”. 60-letni gwiazdor porno mówi o swoich marzeniach
ANS na podst.: corriere.it, vanityfair.it, lastampa.it, huffingtonpost.it, elle.com
Pedro Almodóvar i Złoty Lew. Reżyser otwarcie mówi o swoich poglądach
ANS na podst.: ilfattoquotidiano.it, repubblica.it, comingsoon.it, bresciamusei.com, corriere.it
Szaleństwo luksusowego wynajmu. Personel musi spełniać każdą zachciankę
MS, JORGE CARASSO MATHILDE VISSEYRIAS © Figaro Syndication 2024
Elita zaczęła oszczędzać? Luksusowe sklepy świecą pustkami
PKU, GUSTAV THEILE PHILIP PLICKERT © FAZ 2024
Angorka