Poznań Motor Show 2023. Jeszcze targi nie zginęły

Tegoroczna edycja największej motoryzacyjnej imprezy w Polsce, będącej zarazem największymi targami w Europie Środkowo-Wschodniej, sprawiła lepsze wrażenie niż przed rokiem. Działo się więcej, stoiska wystawców prezentowały się bardziej atrakcyjnie, a zwiedzający prawie nie mieli powodów do narzekania. Choć do rozmachu, z jakiego znamy Motor Show sprzed pandemii, wciąż jest daleko, odżyły nadzieje, że w kolejnych latach uda się przywrócić tej wyjątkowej imprezie dawny blask.

Kolejna edycja targów dla fanów czterech kółek. /Fot. www.wikimedia.org

Nie było wyczekiwanego zwrotu akcji w sprawie zakazu rejestracji nowych aut z napędami spalinowymi od 2035 roku. 28 marca Komisja Europejska podtrzymała swoją kontrowersyjną decyzję, która w praktyce oznacza, że za dwanaście lat będziemy skazani wyłącznie na elektryki. Jedynie Polska była przeciwna temu pomysłowi, natomiast Bułgaria, Rumunia i Włochy wstrzymały się od głosu. To zdecydowanie za mało, żeby mówić o stworzeniu silnej opozycyjnej koalicji, co mogłoby dać szansę na powstrzymanie lub przynajmniej odroczenie uchwały. Dopisano jednak do niej pewien wyjątek, o co zabiegały Niemcy. Nasi zachodni sąsiedzi apelowali o zielone światło dla samochodów, które będą zasilane paliwami syntetycznymi (mówi o tym Krzysztof Hołowczyc w tym numerze „Angory”, str. 24 – przyp. red.).

Subskrybuj angorę
Czytaj bez żadnych ograniczeń gdzie i kiedy chcesz.


Już od
22,00 zł/mies




2023-04-19

Maciej Woldan