Decyduje o tym zarówno lepsza oferta wideo, jak i możliwość oglądania wybranych treści w dogodnym dla nas czasie i miejscu. W Polsce działa już kilkanaście takich serwisów, w tym te o zasięgu globalnym, jak: Netflix, Disney+, HBO Max, Prime Video, SkyShowtime oraz Rakuten.
Co istotne, z ich aplikacji coraz chętniej korzystamy w telewizorach Smart, bo – jak wynika z danych Krajowego Instytutu Mediów – urządzenia takie znajdują się już w co drugim polskim domu, a ponad 37 proc. z nich podłączonych jest do internetu. I właśnie dzięki temu można odbierać wybrany serwis na dużym ekranie.
Jednym z takich serwisów jest Sweet.TV, który pojawił się na polskim rynku przed rokiem. I przez ten czas zdołał przebić się już do pierwszej dziesiątki czołowych platform VoD, wyprzedzając nawet cda.pl i Polsat Go. Mimo to dla wielu osób wspomniany serwis jest zupełnie nieznany. Sweet.TV należy do firmy VAN Group mającej kwaterę w Bratysławie. Polskim odbiorcom udostępnia obecnie 146 kanałów telewizyjnych oraz ponad 1000 premier i najlepszych filmów takich studiów, jak Disney, Paramount czy Sony. Poza podstawowymi kanałami polskich nadawców (TVP, Polsat, TVN) znajdziemy też takie stacje, jak np.: TVN24, AXN, AleKino+ Filmbox, National Geographic oraz BBC Earth. Jest też coś dla fanów sportu, za sprawą Canal+ Sport5 (z meczami LaLigi) i Eleven Sports.
Początkowo miesięczny dostęp do Sweet.TV kosztował zaledwie 5 zł. Teraz do wyboru są trzy pakiety w cenie od 22,90 do 64,90 zł. Jeśli ktoś dopiero rozważa skorzystanie z oferty serwisu, to warto wiedzieć, że przez pierwsze 21 dni można oglądać ją za darmo. Później należy wybrać określony pakiet dostępny na czterech urządzeniach. Subskrypcję można anulować w dowolnym momencie. Nie ma znaczenia, kto dostarcza nam internet, ważne jednak, by zachowana była minimalna prędkość przekazu powyżej 3 Mb/s. Co ciekawe, Sweet.TV zapowiada możliwość zaoferowania w Polsce telewizji w modelu FAST. Chodzi o darmowy dostęp do wybranych kanałów nadawanych z reklamami.