R E K L A M A
R E K L A M A

Join UP! Ukraińskie biuro podróży, które podbiło inne kraje

Największe ukraińskie biuro turystyczne działa pomimo wojny i to nie tylko we własnym kraju, ale również w innych państwach, w tym w Polsce. 

Fot. materiały firmowe

Popularność Join UP! zaczęła się od rewolucji, jaką przeprowadzili w swoich liniach lotniczych SkyUp Airlines. Uwolnili stewardesy od mundurków i szpilek, ubierając je bardziej nieformalnie i wygodniej – w spodnie oraz adidasy.

– Po wywiady zgłosiły się do nas Reuters i BBC, a Drew Barrymore zaprosiła nas do swojego programu w amerykańskiej telewizji – wspomina współzałożycielka firmy Alina Alba.

Tak odmieniony personel przewiózł ponad milion pasażerów, zaś Join UP!, uzyskując w 2021 r. 400 mln dolarów obrotu, zajął pierwsze miejsce wśród ukraińskich touroperatorów. Dwa miesiące później wybuchła wojna. Ruch turystyczny w Ukrainie zamarł, a firma postanowiła… rozszerzyć działalność – ruszyli na podbój Europy. W kwietniu 2022 r. mieli już pierwszych klientów z Unii, później zdobyli europejski certyfikat dla SkyUp Airlines, rozgościli się na Litwie, Łotwie, w Polsce, Rumunii, Estonii, lecz nie porzucili Ukrainy.

– Obecnie Ukraina odpowiada za 40 – 45 proc. naszych obrotów – opowiada Alba. – Ludzie w czasie wojny nadal, a może jeszcze bardziej, potrzebują odpoczynku. Cały czas żyją w stresie, więc szukają odskoczni i możliwości naładowania baterii.

Na wycieczki i wakacje jeżdżą też Ukraińcy, którzy uciekli z kraju. Join UP! oferuje im swoje usługi nawet tam, gdzie nie ma oddziałów. Jeszcze nie ma, bo przecież nadal zamierza się rozwijać. Ich determinacji w prowadzeniu przedsiębiorstwa można upatrywać w tym, że są biznesem rodzinnym. Oficjalni właściciele – Yuriy Alba i jego syn Oleksandr – nie działają sami, w firmę zaangażowani są też inni krewni – żona Yuriya, Tatiana, zajmuje się administrowaniem, drugi syn pary, Vladislav, to ekspert od IT, zaś Alina, żona Oleksandra, jest szefową polskiego oddziału i specjalistką od ekspansji międzynarodowej.

W Polsce Ukraińcy stanowią 40 proc. wszystkich klientów obsługiwanych przez Join UP! Reszta to Polacy, dla których oferta turystyczna musi być nieco odmienna, ponieważ mają inne gusta od swoich wschodnich sąsiadów.

– Polski klient jest bardziej konserwatywny i woli jeździć w miejsca, które zna, nawet kilka lat z rzędu. Trzeba więc starać się zorganizować mu wyjazd idealny.

– Jeśli dostarczymy produkt, który spodoba się Polakom, będą wracać do nas co roku. 

2024-01-09

E. W. na podst. Forbes nr 12/2023


Wiadomości
Przyjemność zabijania. Rozmowa z prof. dr. hab. ANDRZEJEM ELŻANOWSKIM
Krzysztof Różycki
Ocean pełen życia na dalekiej planecie? Nowe odkrycie
(JP) Na podst.: BBC, New York Times, Reuters, The Guardian, Der Spiegel
Do Europy nadchodzą piekielne upały. „To nie jest normalna prognoza”
KK na podst.: tagesschau, de, merkur.de, Reuters, Der Spiegel, BBC, World Meteorological Organization WMO
Społeczeństwo
Dwa lata jak dla brata. Adwokat od „trumny na kółkach” skazany
Piotr Kraska
Fajbusiewicz wraca do spraw sprzed lat. Ciało pocięte piłą
Michał Fajbusiewicz
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. To już prawie 100 lat
Opr. bin
Proces po latach. Błąd medyczny sprzed dekady
Krzysztof Różycki
Świat/Peryskop
Rosjanie podpalają groby własnych żołnierzy. To wyraz bezsilności
JP na podst.: Sever.Realii, Meduza.io, Nastojaszczeje Wriemia, Newsweek.com, TASS, Nowyj Kaliningrad
Aroganckie warunki pokoju. Siergiej Naryszkin złożył oświadczenie
KK na podst.: The Moscow Times, Bloomberg, Wall Street Journal, Reuters, BBC
Białoruś. „Raj Łukaszenki” zaprasza
(CEZ) Na podst.: belsat.eu, zerkalo.io, spring96.org
Hymny narodów świata: Alaska
Henryk Martenka
Lifestyle/Zdrowie
Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak. Uzdolniona aktorka miała 74 lata
Zebrała EfKA
Pożegnalny spektakl Jana Englerta. „Być albo nie być”
Plotkara
Była przyjaciółką Marka Belki. Teraz zagra koncert w Polsce
Grzegorz Walenda
Religijność. Olga Tokarczuk i jej filozofia
Leszek Turkiewicz
UEFA. Wielkie finały coraz bliżej
Maciej Woldan
Angorka - nie tylko dla dzieci...