R E K L A M A
R E K L A M A

Mr Vintage. Od butiku po ubierania selekcjonera na Euro

Zaczął od pisania bloga dla własnej przyjemności. Dziś jest autorytetem w dziedzinie męskiej mody i przedsiębiorcą, który pewnie stoi na kilku biznesowych nogach. Dwadzieścia lat temu Michał Kędziora, człowiek, który ubrał polskiego selekcjonera na Euro 2024, był sprzedawcą w butiku, później awansował na stanowisko kierownika.

Fot. Instagram

Prozaiczne zajęcie okazało się inspirujące. W 2009 roku postanowił zaistnieć w sieci jako specjalista od ubioru.

– Gdy w polskim internecie pojawiły się pierwsze blogi, to mnie wciągnęło. Blogów z modą damską było już wtedy sporo, ale męskie znalazłem tylko dwa. Ich stylistyka nie bardzo mi pasowała, więc wpadłem na pomysł, żeby samemu spróbować. Zyskał popularność, a wraz z nią przyszły pieniądze – na przykład z reklam. Niewielkie, jednak zachęcające do dalszej pracy.

Po czterech latach założył własną działalność. Jej zakres jest imponujący. – Poza tym, co publicznie pokazuję w sieci, prowadzę też szkolenia, przygotowuję koncepcje ubioru dla hoteli czy innych firm, angażuję się w podobne projekty stylizacji, jak z trenerem Probierzem. Michał Kędziora współpracuje ze znanymi krajowymi markami – Osovski, Lancerto, Poszetka – choć skromnie przyznaje, że nie jest projektantem z wykształcenia, lecz samoukiem i pasjonatem mody.

– Brałem udział w kilku dużych projektach, w których byłem, powiedzmy, dyrektorem artystycznym, współprojektantem i twarzą danego projektu (…). Ja wymyślałem koncepcję kolekcji, wybierałem tkaniny, kolory, nadawałem kierunek, komunikowałem się z konstruktorami, a część produkcyjna była po stronie marki. Jeśli chcesz być elegancki, zwracaj uwagę na standard odzieży, radzi mężczyznom. – Życie jest za krótkie, by otaczać się rzeczami słabej jakości. Nie chodzi tylko o szpan. Jakość jest praktyczna.

– Na przykład łatwość prasowania, przyjemność noszenia, komfort, a także to, jak ubranie układa się na sylwetce. Ubrania dobrej jakości zazwyczaj lepiej znoszą też upływ czasu, więc rzadziej musimy je wymieniać, a to już realne korzyści dla naszego portfela.

Na pytanie, czy Polacy potrafią się ubrać, odpowiada: – Najczęstszy błąd, nadal widoczny na polskich ulicach, to nieumiejętność doboru prawidłowego rozmiaru. Szczególnie bardziej formalne ubrania, jak garnitur, nie wybaczają błędów. Rękaw czy nogawka za długie o 2 – 3 cm bardzo rzucają się w oczy (…). A tych błędów jest coraz więcej, bo coraz więcej ubrań kupujemy przez internet. 

2024-09-16

E.W. na podst. Forbes nr 8/2024


Wiadomości
Dlaczego wyborcy nie wiedzą, jak głosować [FELIETON OGÓRKA]
Michał Ogórek
Zagraniczna prasa pisze o Nawrockim. Nacjonalista i eurosceptyk?
PKU
42 złote na minutę. Stanowski dobrze zarobił na wyborach
Bohdan Melka na podst. „Jak Stanowski zbił fortunę na wyborach i ile naprawdę zarobił”, Kanał Biznesowy
Wieczór wyborczy Rafała Trzaskowskiego. Twarde zderzenie z rzeczywistością
Tomasz Gawiński
Społeczeństwo
Gdzie płacą policjantom najwięcej, gdzie najmniej?
(AS) Na podst.: euronews.com, cbc.ca
Krakowianie w Warszawie wyjdą na dwór. Frekwencyjne zakłady
Wojciech Barczak
IKONOWICZ: Biznes może kraść bezkarnie
Piotr Ikonowicz
Dziennik pokładowy podróży w miejscu. „Kieszonkowa metropolia” Tabaczyńskiego
Henryk Martenka
Fajbusiewicz wraca do spraw sprzed lat. Nikt nie wierzy, że zaginęła
Michał Fajbusiewicz
Świat/Peryskop
Dzień z życia w piekle pracy – szokujące nagranie z Japonii porusza świat
AS na podst.: news.com.au, hindustantimes.com, bbc.com
Hymny narodów świata: Thurgau
Henryk Martenka
Egejska perła. Opowieść o Izmirze
Marcelina Szumer-Brysz
Lifestyle/Zdrowie
Polak w kosmosie. Co o locie myśli jego żona?
(KGB) na podst. Radio TOK FM
Rowerem przez puszczę. Rozmowa z JOANNĄ BALAWAJDER
Tomasz Zimoch
WF ma znaczenie. Jak szkolne zajęcia wpływają na dorosłe życie?
A.M.
Gluten i celiakia. Czy każdy powinien unikać chleba?
Andrzej Marciniak
Goldenmark. Złoto prawie na każdą kieszeń
Krzysztof Tomaszewski
Angorka - nie tylko dla dzieci...