Lokalne źródła informacyjne donoszą, że szpital w Świnoujściu podjął działania przeciwko internautom negatywnie oceniającym placówkę. Osoby komentujące zaczynają otrzymywać pierwsze pisma od adwokatów, a dyrektor instytucji zapowiada, że takich listów będzie więcej.
Krytyczne uwagi na temat pracy szpitala pojawiają się na różnych lokalnych grupach na Facebooku. Zgodnie z informacjami podanymi przez portal swinoujskie.info, pierwszych 13 osób już otrzymało wezwania do usunięcia swoich komentarzy.
„Interweniowaliśmy tam, gdzie doszło do typowego hejtu i zniesławienia. Ludzie występowali pod swoim imieniem i nazwiskiem. To byli nasi pacjenci, albo rodziny pacjentów. My ich danymi dysponujemy i w ramach roszczeń w ramach których mamy prawo przetwarzać te dane, biuro prawe wysłało wezwania, aby usunąć szkalujący komentarz” – powiedziała w wywiadzie dla portalu Twoje Radio prezes szpitala Dorota Konkolewska.
Jak zapowiada dyrekcja placówki, wezwań będzie więcej, bo prośbę o ujawnienie danych komentujących przesłano do policji i prokuratury. Prezes przypomina też, że na szpital można poskarżyć się w inny sposób.
„Mogą po pierwsze złożyć wniosek do Rzecznika Praw Pacjenta. Mogą także bezpośrednio do dyrekcji szpitala zakwestionować sposób działania. Mogą to zrobić nawet w formie elektronicznej poprzez internetową stronę szpitala” – słyszymy dalej w wywiadzie.