R E K L A M A
R E K L A M A

Nie podzielam zachwytu. Recenzja Toyoty Prius

Trudno o auto bardziej na drogach opatrzone i niewzbudzające emocji jak Toyota Prius.

Fot. Maciej Woldan

Od dobrych kilku lat leciwe Priusy, najczęściej w szarym kolorze lakieru, są narzędziem pracy taksówkarzy, którzy – nie bez powodu – wyjątkowo upodobali sobie ten model. W 2023 roku – wraz z premierą na europejskim rynku najnowszej, piątej generacji Priusa – sprawy nieco się skomplikowały. Teraz mamy wpadającą w oko Toyotę, która zwraca na siebie uwagę i została doceniona w motoryzacyjnym świecie. Trochę mnie to wszystko dziwi…

Mimo bijącej od starszych Priusów nudy, nie można zapomnieć, z jak ważnym autem w historii japońskiej marki mamy do czynienia. Otóż produkowany od 1997 roku wóz był pierwszym, pod którego maską pracował hybrydowy układ napędowy. Wówczas na połączenie silnika spalinowego z elektrycznym patrzono sceptycznie. Japończycy byli jednak przekonani, że w tym patencie jest metoda i konsekwentnie stawiali na rozwój hybryd, które dziś są ich najmocniejszym orężem w walce o klientów. Bardzo niskie zużycie paliwa i owiana legendą niezawodność wystarczyły, żeby Priusy stały się bardzo popularne.

Dowód? Gdy zamawiamy taksówkę w Europie, szanse, że przyjedzie po nas właśnie Prius, są naprawdę spore. Póki co, mowa wyłącznie o poprzednich generacjach. Najnowsza wznosi kompaktową Toyotę na inny poziom. Niestety, także finansowy… Zanim o pieniądzach, warto przyjrzeć się, jak wygląda Prius z 2023 roku. Bo gdy tylko pojawia się na ulicach, przyglądają mu się wszyscy. Byłem zaskoczony, jak wielkie zainteresowanie wzbudzał, kiedy sprawdzałem go podczas tygodniowego testu. Wydaje mi się, że robił wokół siebie więcej szumu niż chociażby także żółta, fenomenalna Toyota Supra, z którą miałem do czynienia kilka tygodni wcześniej. Krzykliwy żółty lakier, oficjalnie nazwany musztardowym, dobrze pasuje do odważnego nadwozia tego liftbacka. Sylwetka zdecydowanie należy do atrakcyjnych. I to bez dwóch zdań największa zaleta japończyka.

 

Subskrybuj angorę
Czytaj bez żadnych ograniczeń gdzie i kiedy chcesz.


Już od
22,00 zł/mies




2023-12-13

Maciej Woldan


Wiadomości
Zmiana marszałków – zmiana podejścia. Okno na media
Andrzej Maślankiewicz
Osobą Roku została… sztuczna inteligencja!
(ANS) Na podst.: ansa.it, ilpost.it, ilfattoquotidiano.it, ilsole24ore.com, corriere.it, sky.it
Nobel w cieniu ucieczki. Dramatyczna historia Maríi Coriny Machado
KK na podst.: BBC, Wall Street Journal, Reuters, VG, New York Times, mundoamerica.com
Choinka i szopka na placu Świętego Piotra. Światło, które nie gaśnie
Agnieszka Nowak-Samengo
Społeczeństwo
Poetka ciszy. Zbyt wczesne pożegnanie Magdy Umer
(KB) na podst.: Viva!, Rzeczpospolita, Culture.pl, Tygodnik Powszechny, ZAiKS, Znak
Gra bez reguł. Między troską a wolnością
Jan Rojewski
Król, który zmienił Polskę. Rozmowa z ELŻBIETĄ CHEREZIŃSKĄ
Jan Rojewski
IKONOWICZ: Ostatnia deska ratunku
Piotr Ikonowicz
Herbatka dla papieża, wódka dla Putina. Kelner z Warsu
Tomasz Barański
Świat/Peryskop
Mińsk uwalnia 123 więźniów politycznych. Zabrakło Andrzeja Poczobuta
JP na podst.: Reuters, PAP, Reform.news, Belsat, The Moscow Times
Wirusolożka boi się zemsty Pekinu. Padło najgroźniejsze oskarżenie XXI wieku
KK na podst.: New York Times, New York Post, CNN, The Washington Post, South China Morning Post
Strajk w Luwrze. Gdy arcydzieła zostają bez opieki
Magda Sawczuk
Trudeau i Perry są razem. Gdy pop spotyka politykę
ANS na podst.: ansa.it, vanityfair.it, gazzetta.it, repubblica.it, lavocedinewyork.com, slastampa.it
Lifestyle/Zdrowie
Delft, miasto Vermeera. Tam kończyła się droga
Patryk K. Urbaniak
Królowe dwie: paryskiej ulicy i biseksualizmu
Leszek Turkiewicz
Jałowe dysputy. Rozmowa z KRZYSZTOFEM ŁANDĄ
Krzysztof Różycki
Niedożywienie w XXI wieku. Problem, który dotyka także bogate kraje
Andrzej Marciniak
Angorka - nie tylko dla dzieci...