
Czym są Digital Dragons
Digital Dragons to największa Środkowo-Wchodnia Europejska konferencja B2B dotycząca branży gier wideo. Organizowana od 2012 roku przez Krakowski Park Technologiczny.
Wydarzenie zbiera studia deweloperskie, wydawców, inwestorów, ekspertów i pasjonatów gier, aby stać się miejscem do wymiany doświadczeń, networkingu i promocji, nie tylko polskiego gamedevu.
Tegoroczna edycja (18–20 maja 2025) zgromadziła 908 firm z 53 krajów, 189 prelegentów i ponad 130 wykładów w ICE Kraków oraz Q Hotel Plus.
Prawo i projektowanie gier w praktyce
Niedziela, poprzedzającą główną część konferencji rozpoczęła się od dwóch wydarzeń towarzyszących.
W Q Hotel Plus odbył się Legal Summit powered by Rymarz Zdort Maruta. Czyli spotkanie dla ekspertów i przedstawicieli branży gier, w którym skupiono się na prawnym, biznesowym i finansowym aspekcie tworzenia gier. Równolegle trwał Game Design Summit powered by Fool’s Theory i Anshar Studios, podczas którego uczestnicy ćwiczyli pisanie dialogów i projektowanie questów.
Prelekcje kształtujące gamedev
W kolejnych dniach konferencji uczestnicy mogli wysłuchać prelekcji poświęconych przywództwu, psychologii, a także twórczemu podejściu do projektowania gier. Omawiane były m.in. wyzwania pracy zespołowej po pandemii, sposoby budowania motywacji graczy oraz znaczenie emocji i kreatywności w procesie tworzenia. Wiele wystąpień zwracało uwagę na to, że empatia, pasja i autentyczność stanowią fundament udanych produkcji.
Globalni twórcy
W panelach pojawili się klasowej światy twórcy, budzące uznanie w branży m.in. Ion Hazzikostas (Blizzard Entertainment), Josh Sawyer (Obsidian Entertainment) czy Leanne Gavigan (Larian Studios). Mike Pondsmith (R. Talsorian Games) mówił o przenikaniu się gier cyfrowych i tych na papierze (oraz kompromisach między mediami). Jan Valta (Warhorse Studios) zdradził tajniki tworzenia muzyki do gier, dodatkowo zwracając uwagę na jej rolę w budowaniu emocji i narracji. Tori Schafer (Activision) opowiedziała o tworzeniu tekstów piosenek do gier takich jak Elder Scrolls Online i Spellbreak.
Digital Dragons Awards 2025
Gala Digital Dragons Awards ponownie wyróżniła najlepsze polskie gry roku. Nagrody przyznawano w 6 kategroriach.
Gra Frostpunk 2 od 11 bit studios zdobyła nagrodę w kategorii Najlepsza polska gra roku, Najlepszy projekt gry i Najlepsze audio. Następnie Nobody Wants to die od Critical Hit Games została uhonorowana w kategorii Najlepsza grafika i Najlepsza narracja. Natomiast nagroda w kategorii Najlepszej gry mobilnej trafiła do Tomorrow: MMO Nuclear Quest (Rage Quit Games). Nagrodę za Najlepszą grę zagraniczną zdobyło Balatro (LocalThunk). Magdalena Cielecka została laureatką nagrody specjalnej.
Indie Zone i Digital Dragons Arena
Nie zabrakło też miejsca dla niezależnych twórców. W Indie Zone zaprezentowało się 50 studiów. 15 z nich walczyło o uwagę inwestorów i wydawców w Digital Dragons Arena. Laureatami Indie Dragons Awards 2025 zostali: na pierwszym miejscu Deep Sleep (Labyrinth of the Forsaken Scriptwelder). Kolejne miejsca zajeły XYZ (Screen Tear Studios) oraz Arms of God (Dark Jay).
Zwycięzcą nagrody Pitch Award został Rabid Rat, natomiast nagrodę Community Vote Award otrzymał Atomnius.
Organizatorzy zapowiedzieli, że kolejna edycja Digital Dragons odbędzie się 17–19 maja 2026 roku.