Ten sam kłopot powraca, gdy trzeba wizytę anulować, więc pacjenci rezerwacji nie odwołują. Tylko w 10 badanych dużych placówkach medycznych (głównie szpitalach) w ramach kampanii #ODWOŁUJE#NIEBLOKUJE to było milion wizyt, a w Polsce jest 30 tys. placówek! Straty idą w miliardy, bo to może być wizyta u internisty za 150 zł, ale również tomografia komputerowa warta 800 złotych albo kosztujący kilkanaście tysięcy złotych zabieg ortopedyczny.
Aplikacja Medidesk oszczędza czas i pieniądze, umożliwiając kasowanie bądź potwierdzanie rezerwacji jednym SMS-em lub krótką rozmową z botem głosowym. Daniel Nowocin chciał kiedyś zostać lekarzem. Przeszkodziła mu w tym kariera sportowa. Uprawiał skok o tyczce i skakał z takimi sławami, jak Monika Pyrek oraz Tomasz Majewski. Miał wystartować na olimpiadzie w 2004 roku. Niestety, był pechowym zawodnikiem, którego często dopadały kontuzje, i do Aten nie pojechał.
Zajął się więc tworzeniem biznesu, własnego, bo pracy w korporacji sobie nie wyobrażał. Otworzył agencję marketingową i traf chciał, że spotkał wtedy pewnego człowieka działającego w branży medycznej, który przejmował nową placówkę.
– Zaczęliśmy od zbudowania dla niego strony internetowej i zrealizowaliśmy mu kampanię marketingową online. Poszło dość łatwo, a efekty były natychmiastowe, widzieliśmy ogromny wzrost zapytań i wejść na stronę – wspomina Nowocin.
Szczęście jednak nie trwało długo – ruch na stronie nie przekładał się na liczbę wizyt. Dlaczego? – Ponieważ pacjenci nie mogli się dodzwonić, a na e-maile z rezerwacjami nie miał kto odpowiadać. – Uznałem, że najpierw muszę mieć narzędzie, które ogarnie cały ten ruch, rozkładając go tak, by zespół pracowników placówki mógł go efektywnie obsłużyć. W sukurs przyszła nowoczesna technologia. Automatyzacja procesu umawiania wizyt napędziła firmie klientów. Z rozwiązań Medidesk korzysta dziś wiele przychodni i szpitali.
Jedna z placówek obliczyła korzyści, jakie zapewnia aplikacja – liczba obsłużonych połączeń telefonicznych wzrosła tu z 50 do 90 proc., co oznacza 5 tys. rozmów w miesiącu i 1,2 tys. pacjentów, których udało się pozyskać dla kliniki.