Porsche Taycan i Macan. Elektryczne muskuły

Od liczb związanych z najnowszymi elektrycznymi modelami Porsche może się zakręcić w głowie. Konie mechaniczne, sekundy do setki, ceny... Prawdziwie skołowanym można się poczuć dopiero po przejażdżce takimi wozami.

Klaus Bachler z nowym rekordem Silesia Ring / Fot. Maciej Woldan

Z odświeżonym, jeszcze szybszym, a w topowej wersji wręcz absurdalnie szybkim Taycanem i zupełnie nowym Macanem mierzyłem się na torze wyścigowym Silesia Ring. Wisienką na zaserwowanym tego dnia elektrycznym torcie było ustanowienie przez profesjonalnego kierowcę rekordu okrążenia, którego pobicie będzie wielką sztuką.

Jakie są elektryczne samochody? Szybkie. Często nawet podstawowe auta popularnych marek są w stanie zawstydzić swoimi osiągami znacznie droższą uznaną spalinową konkurencję. A gdy mamy do czynienia z elektrykami Porsche, sprawy stają się jeszcze bardziej dynamiczne. Przekonanie się o pełni możliwości takich pojazdów jest na co dzień niewykonalne albo niezwykle niebezpieczne. Po kilku ostatnich tragicznych wypadkach, do których przyczyniły się skrajnie wysokie prędkości, piraci drogowi są mocno piętnowani. I słusznie! Co innego poszaleć na torze wyścigowym, który dla zasilanych prądem najmocniejszych Porsche okazał się środowiskiem naturalnym.

 

Subskrybuj angorę
Czytaj bez żadnych ograniczeń gdzie i kiedy chcesz.


Już od
22,00 zł/mies




2024-10-13

Maciej Woldan