I nie chodzi o to, że segment miejskich crossoverów nie jest popularny. Przeciwnie, małe SUV-y sprzedają się doskonale. Fakt, że wśród bestsellerów nie ma modelu 2008, dziwi, bo ten atrakcyjny wóz z charakterystycznym lwem w logo wydaje się propozycją ciekawszą i lepszą od licznej konkurencji.
Według danych, jakie przygotował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego „SAMAR”, w 2023 roku królem – a właściwie królową – popularności wśród małych SUV-ów w Polsce została Toyota Yaris Cross. Japońska propozycja z olbrzymią przewagą – niemal dwa razy więcej zarejestrowanych aut – wyprzedziła pozostałą dwójkę na podium, czyli Volkswagena T-Roca i Skodę Kamiq. A recenzowany Peugeot 2008 nie znalazł się nawet w pierwszej dziesiątce. Mały francuz zajął dopiero jedenastą lokatę. Zupełnie inaczej sprzedaż tego modelu kształtuje się w całej Europie, gdzie Peugeot był tuż za sprzedażowym podium, dając się o włos wyprzedzić Fordowi Pumie.
Subskrybuj