Zwrot prezentu
Podczas rodzinnej wigilii dostaliśmy pod choinkę kilka prezentów (nowe rzeczy), z których jeden nie pasuje rozmiarem, a drugi jest uszkodzony. Czy mamy szanse na ich reklamację? – Iwona Marciniak
Przede wszystkim trzeba znaleźć „Mikołaja”, który obdarował Państwa opisanymi prezentami i zapytać go, czy dysponuje dowodem zakupu wzmiankowanych prezentów. Jeśli tak, a zakupu dokonał online, to w ciągu 14 dni od dnia faktycznego odebrania zamówionego towaru może on od umowy po prostu odstąpić (bez jakiegokolwiek tłumaczenia się) i zwrócić kupioną rzecz, a sprzedawca musi mu zwrócić pieniądze. Warunkiem skuteczności takiego odstąpienia jest to, aby zwracany produkt nie nosił śladów użytkowania. Na powyższej zasadzie nie można zwracać towarów z krótkim terminem przydatności do spożycia, wykonanych na specjalne zamówienie lub dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Jeśli termin do odstąpienia od umowy kupna zawartej online upłynął, kupującemu przysługują roszczenia z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, a więc np. żądanie wymiany towaru na wolny od wad, usunięcia wady, obniżenia ceny czy w ostateczności również odstąpienia od umowy.
Subskrybuj