R E K L A M A
R E K L A M A

Wojna Biedronki z Lidlem się rozkręca! Wódkę można kupić za 10 złotych

Popularne dyskonty dramatycznie obniżają ceny produktów do poziomu nieosiągalnego od lat.

Rys. Mirosław Stankiewicz

Wódka prawie jak chleb

W Biedronce i Lidlu można teraz znaleźć wódkę sprzedawaną za jedynie 9,99 zł, co stanowi wyjątkowo atrakcyjną ofertę. Zapytane sieci handlowe wyjaśniły, że wprowadzenie tak niskiej ceny wynika z ich strategii marketingowej.

Biedronka obniżyła ceny 60 produktów, co skłoniło Lidla do obniżenia cen aż 300 artykułów, tworząc trend ciągłego obniżania się cen. W obu sieciach można teraz znaleźć również inne tanie produkty, takie jak parówki za 1,5 zł czy ser za 1 zł. Wódkę oferującą obie sieci zawiera 38% alkoholu i jest sprzedawana za 9,99 zł za pół litra.

Pomimo tego, że cena ta jest znacznie niższa od podatku akcyzowego (14,46 zł za pół litra), alkohol ten cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, co powoduje szybkie opróżnianie się półek w sklepach. Biedronka nawet obniżyła cenę wódki do 8,99 zł. Oba dyskonty podkreślają swoje zaangażowanie w oferowanie produktów wysokiej jakości po atrakcyjnych cenach, co przyczynia się do tworzenia konkurencyjnego rynku handlu detalicznego w Polsce.

Walka plakatami i… komornikami

W tej dramatycznej walce o uwagę klientów Biedronka prowadzi intensywną kampanię reklamową zarówno na billboardach jak i poprzez paragony, promując się hasłem „Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl”. Z powodu braku konkretnych danych, na jakie się powołuje, Lidl nie zgadza się z tą deklaracją i zdecydował się skierować sprawę do sądu.

W ramach przedstawienia swoich argumentów Lidl zainicjował pierwszą serię plakatów informujących, że w 2023 roku był tańszy od Biedronki, ale dodano, że na te niższe ceny wskazują konkretne wyniki badań przeprowadzonych przez „Fakt” oraz niezależne badania ASM Sales Force Agency.

W odpowiedzi na to działanie Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał zaprzestanie wykorzystywania hasła reklamowego przez Biedronkę oraz natychmiastowe usunięcie skutków naruszenia uczciwej konkurencji. Na wniosek Lidla sąd postanowił także udzielić zabezpieczenia roszczeń.

W rezultacie, na jednym z billboardów w Warszawie pojawiły się komornicze wstęgi, co sugeruje, że dla klientów Biedronki może to być teraz powszechny widok. Wymaganie to dotyczy zajęcia materiałów reklamowych zawierających sporne hasło reklamowe na czas trwania postępowania.

2024-03-02

Na podst. tekstu Beaty Lekszyckiej