Wystawiono 400 prac. Hockney osobiście zaangażował się w ich selekcję oraz w przygotowanie ekspozycji. Pochodzą z ostatnich 25 lat jego twórczości, stąd ta liczba w tytule wystawy; niektóre powstały niedawno, w czasie jej dwuletnich przygotowań. Są też wcześniejsze dzieła, zwłaszcza te ikoniczne, co daje imponujący wgląd w kreatywny warsztat prawie siedmiu dekad twórczości artysty, w wiele technik, w jakich tworzył: malarstwo olejne i akrylowe, rysunek tuszem, ołówkiem, węglem drzewnym, grafika, kolaż fotograficzny, tzw. rysunek fotograficzny przez niego wymyślony, instalacje wideo, multimedialne, immersyjne, prace na iPhonie, iPadzie, sztuka balansująca między środkami cyfrowymi i analogowymi, między pikselizacją a obrazowością.
Hockneya często uważano za playboya świata sztuki, który chętnie eksponował swoją homoseksualną orientację seksualną. Zaczynał od rysowania komiksów z Jezusem w roli głównej, zanim zaznał sławy, prestiżu, bogactwa. Jeden z serii jego „basenów” – Portrait of an Artist; Pool with Two Figures – został sprzedany w 2018 roku za kwotę 90,3 miliona dolarów, a w 2011 organizacja Other Art Fair uznała go za najbardziej wpływowego brytyjskiego artystę wszech czasów. Rok później został odznaczony przez królową Elżbietę II Orderem Zasługi przyznawanym za wkład w rozwój sztuki i nauki – jednocześnie mogą go mieć tylko 24 żyjące osoby. Początkowo związany z pop-artem, z czasem wypracował własny styl oparty na fotografii; nigdy nie porzucił figuratywności niezależnie od panujących trendów i mód w sztuce współczesnej.
Subskrybuj