R E K L A M A
R E K L A M A

42 złote na minutę. Stanowski dobrze zarobił na wyborach

Krzysztof Stanowski uważany jest za jednego z wygranych kampanii prezydenckiej, choć sam apelował, by na niego nie głosować. Sam pomysł narodził się w trakcie zakrapianego winem grilla. 

Fot. YouTube

Jego gesty i wypowiedzi momentami ocierały się o groteskę, ale również uderzały w aspekty prawne i faktyczne polskiego systemu wyborczego, wywołując niemałe zamieszanie na scenie politycznej. Od początku kampanii motywacje Stanowskiego były przedmiotem rozważań komentatorów, bez ostatecznej konkluzji. Autor Kanału Biznesowego uważa, że była to jedna z najciekawszych zagrywek marketingowych w historii: „Wywołał skrajne emocje, które skojarzył z własnym nazwiskiem”.

Stanowski już wcześniej dał się poznać jako talent biznesowy i dziennikarski, gdy założył Kanał Sportowy. Przykładowo jego wywiad z Jasiem Kapelą osiągnął niemal 7,5 mln odsłon. Jednak dopiero otwarcie Kanału Zero otworzyło nową epokę w dziejach polskiego internetu. Po samej jego zapowiedzi „Stano” zebrał 550 tys. subskrybentów. Już pierwszy miesiąc działalności zakończył się 54 mln odsłon. Od razu też poszedł na całość, bez długiego rozkręcania się. Wywiady z politykami z topu, poważne seriale publicystyczne, reportaże, sport, lifestyle, historia i militaria coraz bardziej zbliżały Kanał Zero do telewizji misyjnej. To wszystko okraszone luzackim językiem, czasem wulgaryzmami.

Dało to dochód 400 – 600 tys. zł z reklam i o wiele większe pieniądze od sponsorów. Tylko jedna firma przekazała 1,6 mln zł i to jeszcze przed rozkręceniem kanału! Pozostali dorzucili 1,720 mln zł. Sukces był natychmiastowy w postaci ok. 50 mln odsłon miesięcznie.

W sytuacji gdy np. TVP Info ma średnią oglądalność 2 mln osób, budżet 3 mld zł i setki pracowników, Stanowski chciał zawalczyć o więcej. Zamiast płacić za reklamę, twórca kanału wszedł w świat, „gdzie o widoczność nie trzeba walczyć” – świat polityki. Wykres sukcesu jest przekonujący: skok z 50 do 156 mln odsłon w maju. Bo widzowie byli zachwyceni, że mała telewizja internetowa daje lepszy poziom informacyjny niż telewizja publiczna.

Autor materiału przypuszcza, że Stanowskiemu nie zależało na dochodach, lecz na przebiciu telewizji publicznych, co może dać pieniądze później. Choć i tak w kampanii zarabiał 42 zł na minutę emisji.

Zuchwałym szczęście sprzyja. 

2025-06-09

Bohdan Melka na podst. „Jak Stanowski zbił fortunę na wyborach i ile naprawdę zarobił”, Kanał Biznesowy


Wiadomości
Dlaczego wyborcy nie wiedzą, jak głosować [FELIETON OGÓRKA]
Michał Ogórek
Zagraniczna prasa pisze o Nawrockim. Nacjonalista i eurosceptyk?
PKU
42 złote na minutę. Stanowski dobrze zarobił na wyborach
Bohdan Melka na podst. „Jak Stanowski zbił fortunę na wyborach i ile naprawdę zarobił”, Kanał Biznesowy
Wieczór wyborczy Rafała Trzaskowskiego. Twarde zderzenie z rzeczywistością
Tomasz Gawiński
Społeczeństwo
Gdzie płacą policjantom najwięcej, gdzie najmniej?
(AS) Na podst.: euronews.com, cbc.ca
Krakowianie w Warszawie wyjdą na dwór. Frekwencyjne zakłady
Wojciech Barczak
IKONOWICZ: Biznes może kraść bezkarnie
Piotr Ikonowicz
Dziennik pokładowy podróży w miejscu. „Kieszonkowa metropolia” Tabaczyńskiego
Henryk Martenka
Fajbusiewicz wraca do spraw sprzed lat. Nikt nie wierzy, że zaginęła
Michał Fajbusiewicz
Świat/Peryskop
Dzień z życia w piekle pracy – szokujące nagranie z Japonii porusza świat
AS na podst.: news.com.au, hindustantimes.com, bbc.com
Hymny narodów świata: Thurgau
Henryk Martenka
Egejska perła. Opowieść o Izmirze
Marcelina Szumer-Brysz
Lifestyle/Zdrowie
Polak w kosmosie. Co o locie myśli jego żona?
(KGB) na podst. Radio TOK FM
Rowerem przez puszczę. Rozmowa z JOANNĄ BALAWAJDER
Tomasz Zimoch
WF ma znaczenie. Jak szkolne zajęcia wpływają na dorosłe życie?
A.M.
Gluten i celiakia. Czy każdy powinien unikać chleba?
Andrzej Marciniak
Goldenmark. Złoto prawie na każdą kieszeń
Krzysztof Tomaszewski
Angorka - nie tylko dla dzieci...