R E K L A M A
R E K L A M A

Na czele, choć w mniejszości. Kobieta podbija rynek muzyczny

Znów sukces kobiety na rynku muzycznym. Po rekordowej – pod względem przychodów – trasie Taylor Swift („The Eras Tour” z wpływami 2,1 miliarda dolarów) i trzech tegorocznych nagrodach Grammy dla Beyoncé, które umocniły ją na czele laureatów (z 35 złotymi gramofonami), dała o sobie znać Lady Gaga.

Fot. YouTube

Jej wydany 7 marca album „Mayhem” trafił na szczyt amerykańskiej listy bestsellerów, a odsłuchy niektórych nagrań na Spotify sięgają setek milionów. Piosenkę „Die With A Smile” („Umrzeć z uśmiechem”), śpiewaną przez Lady Gagę w duecie z Bruno Marsem, w ciągu 10 dni internauci wysłuchali ponad 2 miliardy razy.

Więcej muzycznych rekordzistek melomani poznają 29 marca podczas gali w YouTube Theater w Los Angeles, gdzie amerykański magazyn „Billboard” nagrodzi „Kobiety w muzyce” („Women in Music”). Wiadomo już, że tytuł „Kobieta roku” przypadł w udziale amerykańskiej 26-letniej ciemnoskórej raperce o estradowym pseudonimie Doechii (prawdziwe nazwisko Jaylah Ji’mya Hickmon).

Sukcesy kobiet dowodzą, że niektóre z nich świetnie radzą sobie na rynku muzycznym, i to mimo jego niekorzystnej dla nich struktury. Przeważają na nim bowiem mężczyźni. Tak wynika z raportu opublikowanego przez Uniwersytet Południowej Kalifornii („USC Annenberg”), a sporządzonego na podstawie analizy hitów na listach magazynu „Billboard”. Raport informuje, że kobiety stanowią tylko 37,7 proc. wszystkich artystów estradowych. Z kolei w liczbie kompozytorów ich udział wynosi 18,9 proc. Jeszcze słabiej są reprezentowane wśród producentów nagrań. W populacji wykonawców profesji tak niezwykle ważnej dla fonografii stanowią zaledwie 5,9 proc.

 

Subskrybuj angorę
Czytaj bez żadnych ograniczeń gdzie i kiedy chcesz.


Już od
22,00 zł/mies




2025-03-27

Grzegorz Walenda